Menü Savaşları part 5

Menü hazırlarken en önemli faktör, tariflerinizin ne kadar trend olduğudur; yani dünya trendlerini takip etmeniz çok önemlidir. Burada, genellikle dünyanın en iyi 50 barının menülerini inceleyerek, Avrupa ve Amerika’daki ünlü yazarların ve bartenderların yazılarını okuyarak güncel kalmaya çalışıyorum. Unutmayın ki içecek dünyası devasa bir okyanus gibidir ve her bir bilgi, bizi sadece o okyanusta kürek çekmekten başka bir şey yapamaz. Tabi ki, bu sözüm kendini okyanus sanan bartenderlara değil.

Kendi menünüzden ilham alacağınız 5 bar belirleyin ve en az 5 de bartender idolünüz olsun. Onların yıllarca edindikleri bilgi ve birikimleri, geçtikleri yolu sizler onların sayesinde çok kısa zamanda geçebilirsiniz.

Son birkaç yılda, Birleşik Krallık'ta spritz kokteyllerinde, özellikle Aperol Spritz'te büyük bir büyüme yaşandı. Bu içkiler, köpüklü şarap, düşük kalorili kokteyller ve maceracı içecekler gibi mükemmel şekilde birleşen trendlere öncülük ediyor. Temel formül, üç parça Prosecco, iki parça s
prit veya likör ve bir parça soda olarak kalsa da, kullanılan sprit veya likör, geniş bir tat yelpazesi ve zamana hitap edecek şekilde uyarlanabiliyor. Alkolü düşük ve sıfır içkilerde de önemli bir büyüme görülüyor; bu, küçük bir temelden geliyor olsa da, sağlıklı yaşam tarzlarına doğru uzun vadeli bir trendin parçası. Şarap ve şeri gibi düşük alkol içeren ürünlerle güçlü alkoller (örneğin votka ve cin) yerine geçen "shim" kokteylleri daha fazla menüde yer alırken, alkolsüz içkilerle yapılan mocktail'ler ve içecekler de popülerlik kazanıyor. Alkolsüz içkilerle yapılan kokteyllerin yüksek kar marjları ile soda ve lime yerine geçme potansiyeli giderek artıyor.

Organik pazarın yükselmesi, vegan ve vejetaryen olarak tanımlayan kişilerin sayısının artması ve işletmelerin plastik atıklarını azaltma baskısı ile birlikte, mekanların misafirlerinin etik düşüncelerini ciddiye aldığını gösterecek bir ihtiyacın olduğu açık. Bu, daha fazla yerel malzeme kullanmayı ve pipet kullanımını yasaklamayı ya da sürdürülebilirliği benimseyen ve hayvansal ürünlerden kaçınan içki markalarını kullanmayı içerebilir.

Tüketiciler genel olarak sağlık bilincine daha fazla sahip oldukça, refahları için kolaylıktan uzaklaşarak, kokteyl pazarının bu yönde ilerlemesi açıkça görülüyor. Gelecekte daha fazla 'skinny' (düşük kalorili) ve düşük alkollü kokteyl görmeyi bekleyebilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2024 Yılının Dünyanın En İyi Barlarındaki En Çok Satan Klasik Kokteyller

Clear Kokteyller İçin Pratik Bir Yöntem

Bartenderların buz çağına gidiyoruz part 1